De derde WashKing locatie
is een feit!

Het WashKing netwerk breidt uit. Naast Andijk en Medemblik komen er ook WashKing faciliteiten in Callantsoog

Bouw WashKing Callantsoog van start

Op de hoek van de Callantsogervaart en de Langevliet is gestart met de bouw van de vestiging van WashKing Callantsoog. Met het toevoegen van een carwash aan het autobedrijf Joh. Schaap en Zonen en het AVIA XPress tankstation, wordt de jarenlange samenwerking tussen de families Schaap en Marees nog verder uitgebreid. WashKing is een vernieuwend en betaalbaar carwashconcept.

De familie Marees heeft meer dan 100 jaar kennis en ervaring in de automotive branche en heeft met WashKing de missie dat autowassen voor iedereen betaalbaar moet zijn en er op een duurzame manier om wordt gegaan met grondstoffen en producten. WashKing draagt hierbij niet alleen bij aan een schone auto voor iedereen, maar ook aan een schone planeet. Na Medemblik en Andijk is Callantsoog de derde vestiging van WashKing.

Marco en Johan Schaap zijn de eigenaren van Autobedrijf Joh. Schaap en Zonen. Samen met hun broer Dennis en zus Daniëlle runnen ze het familiebedrijf, inclusief het AVIA XPress tankstation dat voor hun garage staat. In 2011 heeft de familie het terrein naast de garage al aangekocht om een carwash te beginnen en na ruim 10 jaar is de bouw daadwerkelijk gestart met het storten van de fundering voor vijf moderne overdekte wasboxen van ruim vijf meter breed en drie meter hoog en een stofzuigerplein. De opening van deze moderne, duurzame carwash is eind van dit jaar.

Schone auto draagt bij aan langere levensduur en veiligheid

Vogelpoep, pekel en hars kunnen schade veroorzaken aan de autolak en roestplekken veroorzaken. De auto regelmatig wassen draagt bij aan een langere levensduur en rijden in een schone auto is ook veiliger. Een schone auto is door de glinstering en weerkaatsing van het licht beter zichtbaar voor het andere verkeer en viezigheid op de lampen houdt het licht tegen, waardoor richtingaanwijzers en remlichten minder goed zichtbaar zijn. De bestuurder ziet zelf ook minder als de koplampen en autoruiten vies zijn. Voor een goede werking van de camera’s en sensoren is het ook belangrijk om deze onderdelen regelmatig schoon te maken.

Marco Schaap: “Als eigenaar van een autobedrijf vinden wij veiligheid en een lange levensduur van auto’s zeer belangrijk. Het regelmatig wassen van de auto draagt bij aan zowel de veiligheid als een langere levensduur en daarom zien wij een carwash dan ook als logische uitbreiding van ons autobedrijf. Dankzij de jarenlange samenwerking met AVIA Marees was de keuze voor hun nieuwe carwashformule WashKing dan ook snel gemaakt.”

Simpel en snel

WashKing staat voor simpel, snel en schoon en maakt het wassen van de auto toegankelijk en betaalbaar, zodat iedereen met een schone auto veilig de weg op kan. Bij WashKing staat heldere communicatie centraal, dus ook voor klanten die nog nooit van een carwash gebruik hebben gemaakt, wordt in duidelijke bewegwijzering en aanwijzingen vertelt wat de te doorlopen stappen zijn. Daarnaast biedt WashKing een prepaid waspas waar eenvoudig mee betaald kan worden en een zakelijke waspas, gecombineerd met een tank- en/of laadpas, waarmee de kosten voor het autowassen automatisch gefactureerd worden. Beide passen leveren daarnaast ook nog eens aantrekkelijke kortingen op.

Innovatief en duurzaam

WashKing is voortdurend op zoek naar nieuwe innovatieve manieren om bij te dragen aan een schone planeet. De locaties zijn voorzien van zonnepanelen met efficiënte batterijopslag en er wordt gebruik gemaakt van energiebesparende, intelligente verlichting. De technische installaties zijn zo ontworpen dat zij met zo min mogelijk stroom kunnen opereren. Voor het wassen wordt gebruik gemaakt van kwalitatieve, milieuvriendelijke, groene producten die er niet alleen voor zorgen dat een auto zo schoon mogelijk wordt, maar ook biologisch afbreekbaar zijn, zodat er geen chemicaliën in het riool terechtkomen.